به یاد نگارنده ع ش ق 

                                   

هوای خانه ام امشب ، غبار آلود و سنگین است
و من هم سخت تنهایم ..
صدای ناله نائی چنان دلگیر و و ماتم زا
میان کوچه های خلوت تنهائی این سینه می ریزد
و پنداری صدا از عمق مجروح دلم اینگونه می خیزد ..
چه نالان می زند ، نی زن .. پریشان می زند ، نی زن !
صدایش می کنم : نی زن ! نی زن !
بیا در سایه دیوار مخروب دلم بنشین و با من همنوائی کن
دمت گرم و دلت بی غم که اینک این نوای نی
همانکو کز میان نای دلخون تو میریزد
خدا میداند از اعماق مجروح دلم جاریست
چه شیرین می زنی نی زن .. چه غمگین می زنی نی زن !
به دم در نی ! که صوت نای دلگیرت
 میان کوچه های خلوت تنهائی من طنین جاودان دارد ..
مگر نی زن .
تو هم در سینه دردی جانگداز داری ؟!
مگر همچون من دلخسته تنهائی ؟!
مگر جام بلور صبر تو از غصه لبریز است ؟!
مگر از هجر دلداری در آشوبی ؟!

نمی دانم چه دردی در درون داری ولی از حنجر این نی صدای درد می خیزد ..
به دم در نایت ای نی زن! دمت گرم و دلت بی غم
که در این خانه هستی همانکو را که نام زندگی دادند
کسی ما را نمی فهمد ، کسی از ما نمی پرسد ، سراغ از ما نمی گیرد
در این ویروانه هستی ، همین غربت سرای درد
فریب آباد وانفسا که نام زندگی دارد
کسی ما را نمی داند خبر از ما نمی گیرد ..

بیـــــــــــــــــــــــــا نــــــــــی زن!
بیـــــــــــــــــــــــــا نـــــــــــی زن !
بیا در سایه دیوار مخروب دلم بنشین و با من همنوائی کن
دمت گرم و دلت بی غم بزن نی را که دل از غصه آکنده است ..
هوای خانه ام امشب
غبار آلود وسنگین است
و مــــــــــــــن هم سخت تنهـــــــــــــــــــا یم !

*
یاس سپیدم .. می دانم هر چه بگویم ، همه حسرت روزهای خوش و زیبای با هم بودنمان است . می دانم هر چه ببینم ،‌ همه مرور تصویرهای قاب شده گذشته مان است . می دانم هر چه ببویم ، همه رایحه دلپذیر عشق پاکمان را می دهد .به دلدادگی قسم که در هر تکه ای از زمان ، پشت هر تیره نگاه عاشقی ،‌ افسانه ی حقیقی ماست که ماندگار می ماند ..

* همه جای شهر ناامن شده . رایزنان هر لحظه در کمیننند که مبادا سخن عشقی نقل محفل عاشقان گردد . به قول یک دوست عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد . عجب ! 

*  هر روز که می گذره بیشتر از پیش معتقد میشم به اینکه اینجا هم دیگه برای نوشتن مامن خوبی نیست .. خلوت نوشته هام داره دستخوش یک سری مسائل حاشیه ای میشه که باعث میشه شاید برای همیشه سکوت کنم یا اینکه نه ،‌ از این خونه سراسر خاطره اسباب کشی کنم ..